Jaký byl NGO Market 2013?

V pátek 3. května 2013 proběhl v Národní technické knihovně v Praze 14. veletrh neziskovek NGO Market 2013. Na veletrhu se představilo 197 neziskových organizací a navštívilo jej téměř 3 000 návštěvníků z řad odborné i široké veřejnosti.

NGO Market byl zahájen dopoledním odborným programem pro zástupceneziskových organizací, kteří si mohli vybrat mezi přednáškou Nicka Allena a Jitky Nesrstové o online fundraisingu – možnostech využití internetového prostředí k získávání finančních prostředků – a panelovou diskusí věnovanou dárcovství. O vlastním přístupu k dárcovství hovořila Jarmila Baudišová z Nadace Avast, Klára Tichá z Nadace Telefónica a filantrop Karel Janeček. Diskusí provázel redaktor časopisu Ekonom, Jan Bumba.

V 11 hodin se veletrh otevřel veřejnosti. O doprovodný program se postaraly partnerské organizace NGO Marketu a především samotné neziskovky. Připravily řadu zajímavých přednášek a seminářů, například o propojování světa byznysu a neziskových organizací, leadershipu v neziskovém sektoru či spolupráci s médii. Celodenní program byl přichystán i pro děti.

Kromě prezentací neziskovek mohl každý navštívit také dobročinný bazar či psychobudku simulující stav schizofrenie, vyzkoušet si, jaké je to být na vozíku, nebo shlédnout poutavé vystoupení dětí ze sociálně vyloučené lokality v Brně. Na veletrhu nechyběli ani patroni některých organizací, například filmový režisér Jan Hřebejk nebo spisovatelka knih pro děti Ivona Březinová. Herec Jaroslav Dušek vyzval neziskovky ke společnému uvažování a vzájemnému propojování svých projektů v jednom z doprovodných workshopů.

Podobně jako v minulém roce i tentokrát předcházela veletrhu mezinárodní konference. Letošní téma bylo „PROKÁZAT = ZMĚŘIT aneb může nezisková organizace obhájit svoji užitečnost?“ Konference se uskutečnila 2. května a zúčastnilo se jí více než sto zástupců neziskových organizací, kteří si vyslechli příspěvky o měření efektivity neziskovek na internetu, hodnotě dobrovolnické práce, transparentnosti neziskovek nebo o komunikaci s veřejností ohledně dopadů činnosti organizace.

Více informací o veletrhu naleznete na webových stránkách Fora 2000, kde si můžete také prohlédnout fotografie nebo si zopakovat abecedu aktivního občana.


Přílohy