SOS Česko a SOS Svět
Obě koronové sbírky jsou stále aktivní a každý, kdo chce naše snahy podpořit, může přispět na SOS ČESKO nebo SOS SVĚT.
Co přinesl rok 2019? Přečtěte si naši výroční zprávu
Rok 2019 byl v mnoha ohledech velmi náročný. Pokračovaly konflikty na Blízkém východě, zhoršovala se bezpečnostní situace v dalších krizových regionech, sílily autoritativní tendence a chuť po tvrdším postupu vůči lidem, kteří pokládají mocným nedovolené otázky, či si je dovolí kritizovat. Narostl počet uprchlíků i tzv. vnitřně přesídlených osob a nejistota, jaký bude další vývoj světové (ne)spolupráce. Děsivě se zhoršila situace v místech ozbrojených střetů, kde jde hlavně o velké mocenské zájmy – a vůbec ne o životy civilistů. Narostla i moc populistů, kteří svým cynickým pragmatismem podkopávají humanistické hodnoty, postavené na solidaritě, lidských právech, otevřenosti, rovnosti a férovosti – hodnoty, na kterých stojí naše práce a které najdete v této zprávě,” říká v úvodu Ředitel Člověka v tísni Šimon Pánek.
Festival Jeden svět pokračuje
Festival po koronavirovém přerušení chytá druhý dech – od 11. září pokračuje v Praze a následně v desítkách regiónů v celém Česku.
Dezinformační dezinfekce
V posledních měsících celý svět čelil nejen epidemii zdravotnické, ale také informační. Témata spojená s onemocněním covid-19 zahltila média. Informování a interpretování aktuální situace se kromě seriózních médií rychle chopila i média dezinformační. Jak na koronavirové dezinformace? Jak dezinformace odhalit, jak se zorientovat v mechanismech dezinformačních webů, jak rozeznat spolehlivé zdroje od nespolehlivých? Odpovědi na tyto otázky najdete v našem nově připraveném materiálu Dezinformační dezinfekce. Výukový materiál ke koronavirovým dezinformacím můžete využít ve svých hodinách a a tyto lživé a poplašné zprávy analyzovat se svými žáky a studenty pomocí metody 5 klíčových otázek.
Jak se učí o klimatické změně?
Klimatická změna a její dopady se stávají stále aktuálnějším fenoménem i předmětem veřejné diskuse a zájmu. Jak s ní nakládají školy v rámci kurikula? Zeptali jsme se čtyř pedagožek na to, jaké mají zkušenosti s výukou o klimatické změně a se zájmem žáků o toto téma. Anketa je součástí jarního vydání Bulletinu pro školy.