Sociální média – jak ovlivňují volby?

Vážená paní, vážený pane,

rádi bychom Vás pozvali na další debatu z cyklu Café Evropa. Debaty pořádá Zastoupení Evropské komise v ČR a Informační kancelář Evropského parlamentu ve spolupráci s Institutem pro evropskou politiku EUROPEUM. 

Tentokrát se uskuteční debatní podvečer s názvem “Sociální média – jak ovlivňují volby?“.

Debata se koná ve středu 22. listopadu 2017 od 18:00 Evropském domě (Jungmannova 24, Praha 1).

 Pozvání přijali:

  • Alžběta Králová, konzultantka, Institut politického marketingu,
  • Jindřich Šídlo, šéfreportér, Seznam.cz.

Debatu bude moderovat Kateřina Etrychová z České televize.

 Pozvánku v PDF naleznete zde. Pro více informací navštivte facebookovou událost

Registrace na debatu

Prosím, vezměte na vědomí, že se z kapacitních důvodů pravděpodobně nebude možné zúčastnit debaty bez předchozíregistrace. Zároveň prosím vyčkejte na její potvrzení, které odešleme pár dní před debatou.

Sociální média hrají ve volbách stále důležitější roli. Politické strany a jejich týmy je ve svých kampaních nejen masivněji využívají, ale také je stále více profesionalizují. Někteří analytici tvrdí, že bez sociálních medií by se některé z úspěšných stran v posledních volbách do Poslanecké sněmovny ani nedostaly. Voličům sociální sítě umožňují se přímo zapojit do diskusí, veřejně vyjádřit svůj názor a dotvářet svá přesvědčení. To vše relativně anonymně a z pohodlí domova.  Sociální média jako alternativa k tradičním médiím mění zažité způsoby komunikace a přinášejí s sebou řadu důležitých otázek.

Mají mít kampaně na sociálních sítích stejná pravidla, jako ty v běžných médiích? Může oslovit komunikace na internetu i starší generaci? Jakou roli hrají falešné zprávy během voleb u nás a je správné snažit se tyto informace omezovat? Jak se dá před volbami měnit názor lidí na internetu? Jak prorazit onu pomyslnou bublinu, ve které se uživatelé sociálních sítí pohybují? Mají zahraniční síly možnost ovlivňovat naše volby prostřednictvím sociálních sociálním médiím? Co na internetu zaujme českého voliče a jak se liší od voličů jinde v Evropě?